Reklamacja walizek Puccini i to jak pozytywnie nas zaskoczono

Kolejny, długo wyczekiwany wypad wakacyjny, a wcześniej zakup pięknych walizek – jednej niebieskiej, a drugiej czerwonej. Obie maksymalnie duże, tak aby dało się zabrać wszystkie niezbędne, przy dzieciach, akcesoria.

Wakacje w Turcji

Kupujemy duże walizki – marka Puccini

Wybór padł na walizki Puccini PC014 A – ogromne, bardzo pakowne, a przy tym śliczne. To co nam się szczególnie spodobało to ich pojemność – 125 ltr! Wierzcie nam, że można do nich zapakować bardzo dużo!

Walizki Puccini PC014 A

Do tego, przepięknie zaprojektowane przegrody, z których każdą niezależnie dało się zasunąć (wyjątek wśród walizek, które do tej pory widzieliśmy), z licznymi przegródkami i schowkami. Widać, że przy projektowaniu zwrócono dużą uwagę na wygodę użytkowania i potrzeby podróżujących. Nie bez znaczenia przy wyborze był także wygląd walizek, pięknie zaprojektowanych, z prześlicznego materiału.

Ładne walizki, ale jednak zbyt delikatne

Niestety na tym etapie skończyć się muszą pochwały co do wyglądu walizek. Jak się okazało w trakcie podróży (lot samolotem), gdzie nasze piękne walizki zapoznały się bliżej z taśmami transportowymi na lotniskach, ich estetyka z każdą godziną się pogarszała. Materiał, z którego zostały wykonane walizki jest zbyt miękki i przyjmuje na siebie każdą rysę, nawet od taśma na lotniskach, nie wspominając o innych walizkach, wśród których nasze walizki były transportowane.

Walizka Puccini – PC014 A – rysy

Tym samym po jednym wyjeździe urlopowym, nasze piękne bagaże już przestały nam się podobać, a wyglądem zaczęły przypominać walizki, które miały za sobą co najmniej kilkanaście wyjazdów. Do tego wszystkiego, przy tak dużej pojemności (a tym samym finalnie ciężkości bagażu), źle dobrano kółeczka gumowe, które ścierały się niemiłosiernie. Wprawdzie po gładkich powierzchniach lotniska lub hotelowych holach, śmigały bezszelestnie, to w trakcie kontaktu z chodnikiem czy ścieżkami między hotelowymi budynkami, nie miały szans.

Walizka Puccini PC014 A – starte kółka

Reklamacja walizek Puccini – w pełni profesjonalna obsługa godna pochwały

Nie zastanawiając się zbytnio, zaraz po powrocie, udaliśmy się z naszymi walizkami do miejsca zakupu i złożyliśmy reklamację, ponieważ walizki były dość drogie, to nie chcieliśmy być stratni.

fot. Walizki Puccini

W salonie firmowym Puccini reklamację szybko przyjęto i po około dwóch tygodniach dostaliśmy odpowiedź.
Musimy w tym miejscu bardzo dobrze ocenić cały proces reklamacyjny firmy, a do tego przyznanie, że rzeczywiście ten model nie był bez wad, a finalnie umożliwienie wymiany naszych walizek na inne (nawet droższe, gdzie jedynie należy pokryć różnicę w cenie). Firma nie starała się nam wmawiać, że nie mamy racji, że źle użytkowaliśmy bagaż czy też stosować inne zabiegi aby zniechęcić do reklamacji, co często się zdarza.

Wybraliśmy (i do tego Was zachęcamy przy kupnie walizek), takie modele bagażu (w tym przypadku ABS01), które nie mają gładkiej powierzchni, ale taką delikatnie karbowaną – w ten sposób styczność z podłożem odbywa się na mniejszych powierzchniach i nie ulegają one uszkodzeniu. Do tego z kółeczkami, które nie są z miękkiej gumy.

Dodajmy jeszcze na koniec, że do zakupu walizek Puccini przekonały nas wcześniejsze produkty tej marki, a sposób rozwiązania reklamacji nas tylko utwierdził, że to marka, której można zaufać. Jak każdemu mogą się trafić gorsze produkty, ale sposób rozwiązania reklamacji to również wizytówka, że troska o zadowolenie klienta jest dla firmy Puccini bardzo ważna.

(Aktualizacja 04.2018 – walizki Puccini ABS01 służą nam do dzisiaj, a mają za sobą ponad 25 tysięcy km podróży! To był świetny wybór – polecamy!)